Tym wpisem rozpoczynam cykl artykułów dotyczących samodzielnej nauki i materiałów do nauki niemieckiego. Powstaną wpisy o materiałach na poziomach A1 i A2 (razem), B1, B2 i C1. Zanim jednak ruszymy z konkretami, chciałabym uczulić Cię na to, że nie wszystko, co pokażę, i co Ci się początkowo spodoba, musisz koniecznie... read more →
maj
20
kw.
30
Jaki wpływ ma czas na to, jak skutecznie zapamiętujemy? Czy to ważne, czy jakaś informacja pojawi się na początku, w środku, lub na końcu lekcji? I co ma z tym wszystkim wspólnego Albert Einstein? Zarezerwuj sobie kilka minut i posłuchaj o rytmach pamięci! https://www.youtube.com/watch?v=6hO_YGaX4Bk&t=
kw.
09
Jak powiedzieć "osiągnąć cel?", czy "dojść do celu"? Bardzo przydatne w rozmowie o prace, o celach językowych i planach! (Zdania użyte w wideo poniżej) :) https://www.youtube.com/watch?v=V0solJnSBlE& 1. Die Europäische Union hat sich zum Ziel gesetzt, einen Raum der Freiheit, der Sicherheit und des Rechts zu erhalten und weiterzuentwickeln. Ich habe... read more →
kw.
06
Przyzwyczaiła(e)ś się do używania gadżetów na lekcji jak: kostki do gry, karty, czy taki "ćwiczebny" zegar? Teraz uczysz online i kombinujesz co z tym zrobić? Chcę podzielić się z Tobą moimi rozwiązaniami, z których korzystam na lekcji online, które zastępują mi fizyczne gadżety, które tak uwielbiam. 1. Godziny - w... read more →
kw.
05
Hallo! Co jakiś czas podrzucam Wam to, co sama odkryłam w Internecie w danym czasie, albo co chcę Wam akurat teraz polecić, a zatem: Blog valeriehusemann.de odkryłam dzięki Marlenie (dzięki!). Dla mnie połączenie rozwoju osobistego z językiem obcym co coś wspaniałego, ponieważ rozwijamy się na dwóch płaszczyznach. Znajdziesz tam blog, podcast, polecenia... read more →
mar
15
POBIERZ STRESZCZENIE WEBINARU "JAK UCZYĆ ONLINE - PIGUŁKI WIEDZY" Z LINKAMI: https://bit.ly/3aBWNzV Chcesz, lub musisz przenieść swoje lekcje do świata online? Nagrałam webinar (godzinka), w którym mówię w bardzo skondensowany sposób na temat: 📌technologii potrzebnej by uczyć online 📌platform 📌form prezentacji materiału 📌możliwości testowania 📌organizacji. Dołącz do grupy dla (początkujących) nauczycieli! facebook.com/groups/znaszjezyk.zacznijuczyc/ !... read more →
mar
05
Dużo rozumiesz i znasz sporo słów, ale gdy przychodzi do mówienia to jakoś tak... nie bardzo? A może chcesz podpowiedzieć swoim uczniom jak mogą ćwiczyć mówienie samodzielnie? Mam dla Ciebie kilka sposobów na to jak zaktywizować Twoją wiedzę pasywną! (Testowane na ludziach, w tym na samej sobie ;) ) 👉... read more →
lut
19
Hallo! Zerknij co ciekawego ostatnio znalazłam w sieci: Kanał YouTube HYPERBOLE, seria "Frag eine/einen..." to seria wywiadów z osobami wykonującymi konkretny zawód, ale nie tylko bo jest też min. "Zapytaj mordercę", albo "Zapytaj cierpiącą na bulimię". Widzę ogromny potencjał zarówno do nauki własnej, jak i do wykorzystania na lekcji przez... read more →
lut
07
U Oli z Niemieckiej Sofy ukazał się mój wpis :) Pokazuję moje sprawdzone na mądrą pracę nauczyciela - tak, by indywidualizować lekcje, a jednocześnie by nie robić sobie niepotrzebnej pracy no i przede wszystkim, by uczeń jak najlepiej na tym skorzystał! Sprawdź co z punktu glottodydaktyki, neurodydaktyki, mądrego zarządzaniem sobą... read more →
lut
06
Hallo! W serii "Ucz (się) owocniej", która przeznaczona jest dla każdego, kto chce uczyć się mądrzej i skuteczniej, a także dla nauczycieli, którzy chcą wspierać autonomię swoich uczniów i pokazywać im o ile efektywniej w bardzo prosty sposób można się uczyć. Ten temat - TEST kojarzy nam się w większości... read more →