Przyzwyczaiła(e)ś się do używania gadżetów na lekcji jak: kostki do gry, karty, czy taki „ćwiczebny” zegar? Teraz uczysz online i kombinujesz co z tym zrobić?
Chcę podzielić się z Tobą moimi rozwiązaniami, z których korzystam na lekcji online, które zastępują mi fizyczne gadżety, które tak uwielbiam.
1. Godziny – w każdym języku godziny ćwiczenie tego zagadnienia wymaga sporej ilości powtórzeń, jednocześnie dobrze na uczniów wpływa element zaskoczenia, a nauczycielowi zwalnia głowę z wymyślania liczb. Rozwiązanie? Generator losowych godzin, który znajdziesz tutaj.
2. Karty do gry. Jeśli masz swoje ulubione ćwiczenia, lub gry z użyciem kart (ja do każdego symbolu i koloru przyporządkowuję pytanie, które uczeń ma zadać, a łącznie wychodzi ich 52 – można oczywiście redukować tak, by odpowiadało naszym celom. Uczeń dostaje „legendę” z pytaniami i zadaje je innym, lub na lekcji indywidualnej – sam na nie odpowiada). Karty czekają tutaj.
3. Kostki kosteczki! Pomysły na użycie kostek jest chyba niewyczerpane 🙂 Polecam bardzo prosty generator, który spełnia moje oczekiwania, a w dodatku jest po niemiecku, znajdziesz go tutaj.
4. Co z innymi kostkami, na których nie ma liczb, tylko obrazki? Na to również mam sposób! Wpisz słowa, które wypadłyby na kostkach w ruletkę! Wiem, to nie to samo, co obrazki, ale wciąż zachowany jest element zaskoczenia no i można nawet lepiej dobrać słowa! Ruletkę jako apka na komórkę znajdziesz tutaj a prostszą wersję na komputer tutaj.
5. A może chcesz przećwiczyć liczby? Google ma to w swoich opcjach! Wpisz „generator liczb” w wyszukiwarkę, albo kliknij tutaj.
I jeszcze jedno – najlepiej udostępniaj uczniom generatory UDOSTĘPNIAJĄC EKRAN, nie wysyłając uczniowi link, to pozwoli skupić się bardziej uczniom i skupić na tym, co istotne.
Skorzystasz? Może podzielisz się swoimi ulubionymi generatorami?
Pozdrawiam
Martyna